סרטן הערמונית 19.02.2020

האם התרופה Enzalutamide יעילה גם לטיפול בסרטן ערמונית רגיש לטיפול הורמונלי?

החוקרים הדגימו כי טיפול עם Enzalutamide + ADT מוריד באופן מובהק את הסיכון להתקדמות מחלה ולתמותה, בהשוואה לטיפול עם אינבו + ADT

תאי סרטן הערמונית. אילוסטרציה

מחקרים קודמים הראו כי Enzalutamide, מעכב פוטנטי של רצפטור לאנדרוגן, הדגים יתרונות מובהקים בטיפול בסרטן ערמונית גרורתי ולא גרורתי, עמיד לסירוס. במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של Enzalutamide כטיפול בסרטן ערמונית גרורתי רגיש לטיפול הורמונלי (mHSPC - Metastatic hormone-sensitive prostate cancer).

מחקר ARCHES הוא מחקר שלב 3 רב-לאומי, עם הסמיה כפולה, בו השתתפו 1,150 גברים עם mHSPC. המשתתפים במחקר חולקו באופן אקראי, ביחס של 1:1, לקבוצה שקיבלה טיפול עם 160 מ"ג ביום Enzalutamide או לקבוצה שקיבלה אינבו, יחד עם טיפול להפחתת אנדרוגן (ADT - Androgen deprivation therapy), וסווגו על פי נפח המחלה וטיפול קודם עם כימותרפיה מסוג Docetaxel. נקודת הסיום המרכזית במחקר הייתה הישרדות ללא התקדמות מחלה על סמך הדמיה.

תוצאות המחקר הראו כי עד 14 באוקטובר 2018, הסיכון להתקדמות מחלה על סמך הדמיה ירד באופן מובהק תחת טיפול עם Enzalutamide + ADT, בהשוואה לטיפול עם אינבו+ADT (יחס הסיכונים: 0.39; רווח בר סמך 95%: 0.30-0.50; P<0.001; חציון לא הושג בהשוואה ל-19.0 חודשים). תוצאות דומות ומובהקות של הישרדות ללא התקדמות מחלה, על סמך הדמיה, דווחו גם בתת קבוצות ספציפיות על בסיס נפח המחלה וטיפול קודם עם Docetaxel.

החוקרים מצאו כי טיפול עם Enzalutamide+ADT הוביל לירידה מובהקת בסיכון להתקדמות של אנטיגן ערמונית ספציפי (PSA – Prostate-specific antigen), התחלה של טיפול אנטי-גידולי חדש, אירוע תסמיני ראשון בשלד, עמידות לסירוס וירידה בסיכון להתקדמות מבחינת כאבים. כמו כן, יותר גברים השיגו רמות PSA לא ניתנות לזיהוי ו/או תגובה אובייקטיבית לטיפול עם Enzalutamide+ADTי(P<0.001).

תוצאות המחקר הראו גם כי גברים בשתי קבוצות הטיפול דיווחו על איכות חיים גבוהה בבסיס, אשר נשמרה במשך הזמן. בנוסף, תופעות לוואי בדרגה 3 ומעלה דווחו בקרב 24.3% מהמטופלים שקיבלו Enzalutamide + ADT, בהשוואה ל-25.6% מהמטופלים שקיבלו אינבו + ADT ולא התרחשו תופעות לוואי בלתי צפויות.

החוקרים הסיקו כי טיפול עם Enzalutamide + ADT הוריד באופן מובהק את הסיכון להתקדמות גרורתית או תמותה במשך זמן, בהשוואה לאינבו + ADT, בקרב גברים עם mHSPC, כולל גברים עם מחלה בנפח נמוך ו/או טיפול קודם עם Docetaxel.

בנוסף, החוקרים מצאו כי בטיחות התרופה תואמת לפרופיל הבטיחות שנמצא במחקרים קליניים קודמים שבחנו טיפול עם Enzalutamide בסרטן ערמונית עמיד לסירוס.

מקור:

Armstrong, A.J. et al. (2019) Journal of Clinical Oncology 37.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן ערמונית,  גרורות,  Enzalutamide,  הפחתת אנדרוגן,  מחקר שלב 3
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו